Wat een gelul natuurlijk, want als elk jaar de haring alweer vetter zou zijn dan de jaren ervoor zou je die vis alleen nog kunnen slachten met een kettingzaag. En alsof mensen het verschil ook nog proeven tussen een jaar geleden en nu. Daar heb je hooguit metertjes voor en, ook dat nog, niet elke haring is hetzelfde hè, het zijn net mensen.
Enfin, de Kiwanis uit de hele regio kwamen donderdag weer naar La Cantina om er de ‘eerste’ te proeven. En om elkaar weer eens te zien natuurlijk, èn om het goede doel (de jeugdmantelzorg in Dongen en Rijen) te steunen. Die clubs zorgen ervoor dat (inmiddels 100) kinderen die nu al mantelzorger zijn te verrassen zonder die zorgen.
In totaal kwamen er dik honderd Kiwanis (of hun aanhang) op het jaarlijkse evenementje af. “Oosterhout heeft zelf nog tien leden”, aldus voorzitter Wouter Visser. “Alles heeft zijn golfbeweging en jazeker, ooit hadden we heel wat meer leden. Maar jongeren hebben zo hun eigen kanalen om elkaar te ontmoeten. Niet alleen wij, maar ook andere serviceclubs kampen met een terugloop aan leden en houden zelfs ledenwerfacties.”
Het mocht de pret niet drukken, hoe drukkend warm het ook was. Nog-even-wethouder Piena was te laat om de allereerste haring naar binnen te laten glijden dus mocht Matthijs Raaijmakers dat samen met de ‘president’ doen. De veiling leverde dik 5 mille op. Het ‘eerste’ vaatje werd van de hand gedaan voor 900 euro.De cheques werden uitgereikt aan o.a. Saskia Hegeman en Vinzzent sloot de party muzikaal af.
evr
