Eigenlijk zou het leukste zijn om elke dag dat bankje spik en span schoon te maken en stiekem een camera op die rustplaats te richten. Hoeveel onwetende binnenstadbezoekers zouden getroffen worden door welgemikte vogelfeces? Als het niet zo schrijnend zou zijn, dan werden dat enorm lachwekkende beelden waarmee de ORTS een Kaais Kwaktiertje mee zou kunnen vullen!
Hoe het ook zij: je zal maar als buitenstaander door het Oosterhoutse centrum wandelen, lekker genietend van alle winkelvreugde en ontwikkelingen op het gebied van stadsvernieuwing, de vlaggetjes van stichting STOOF en gebrek aan handhaving ten opzichte van fatbikes en je wilt van al die emoties even bijkomen… dan nodigt het bankje op de kruising van winkelstraten ten hoogte van de C&A niet heel erg uit. Wat een schijtzooi dient daar als bekleding! Wel fijn dat er een prompte waterpomp staat, maar het meurende van de ondergrondse container aan de andere kant van het zitmeubel vergoed weinig. Gelukkig is er wel een dwingende boodschap aan de lokale viervoeters: laat hier uw hoop niet varen, het stadstuintje rond het bankje moet wel fris blijven.
Anyway: volgens mij kan je nog zo veel subsidie in een BIZZ stoppen, kan je nog zo veel geld vrijmaken voor een binnenstadsmanager, kan je stichting STOOF een douceurtje geven, maar als je visitekaartje niet klopt, dan ben je zo als gastvrij gemeente verder van huis.
CVA
