Op 19 juni om 9.00 uur was er bedrijvigheid in de Sint Jan. Het jaarlijkse feest van de Heilige Antonius van Padua werd gevierd.
Antonius die brood weggaf aan mensen die dat nodig hadden. Dit wordt elk jaar herdacht..Over de 100 broodjes worden er gebakken volgens een bepaald recept. Zo ook dit jaar.
Na een feestelijke viering met zang werden de Antoniusbroodjes uitgedeeld met dien verstande dat men het broodje aan een ander geeft die een steuntje in de rug nodig heeft. Er waren ruim 50 mensen aanwezig om het Antoniusfeest mee te vieren. Ook werden er Antoniusbroodjes gebracht naar De Doelen en Oosterheem, naar de huidige bewoners en leiding van het Thomashuis en de Antoniuszaal waar vrijdags allerlei mensen binnenlopen voor een gratis kopje koffie of thee. Naar de kloosters in de Heilige Driehoek en het Kloosterhuys werden grote Antoniusbroden gebracht. Iedereen was zeer verrast..
