Op zondag 21 juni werden in Oudenbosch de laatste wedstrijden gehouden voor de 500 puntenbekers van dit seizoen. Het toernooi werd georganiseerd door sportschool MATI en liep als een trein. De judoka's van Bliemer Arashi Sport waren goed voor 12x goud en 12x zilver. Er werden 2 gouden 450 punten medailles gewonnen door Thijs Schoenmakers en Nicky Cheung.
In de gymzaal van de Olmenstraat in Oudenbosch was het druk met 120 deelnemende judoka’s. In vier tijdsblokken werd er op drie judomatten gestreden om voor de zomervakantie nog een medaille of beker te pakken in de 500 punten judo competitie met drie clubs uit Breda, Terheijden, Made en Oosterhout. Verschillende Oosterhoutse judoka’s beginnen het spel steeds beter onder de knie te krijgen. Anderen deden voor het eerst mee en gingen huiswaarts met de eerst verdiende punten, een oorkonde en nieuw opgedane ervaring. Opvallend waren broer en zus Wattimena. Zes jarige Indy was sterk met fantastisch hoge schouderworpen en broer Max viel op door heupworpen op één been! Leen van Bentvelsen was de man die alles op de grond afwerkte! Joshua Kannemeyer werd niet ongeslagen kampioen, maar met een omweg ontstond een gelijke stand en wist hij de winst te pakken met een sterke kniewiel beenworp. De 12 kampioenen in Oudenbosch: Max Wattimena, Fijs v.d. Westen, Kyle Jacobs, Sarah Bongers, Indy Wattimena, Maks Holierhoek, Quinn v. Teeffelen, Verah Bongers, Leen Bentvelsen, Vik Verlaan, Joshua Kannemeyer en Thijs Schoenmakers. Na de zomer wordt er weer opgestart met het eerste 500 punten toernooi in Made. Na de zomer ook weer de 33e Baronie Arashi Cup voor de jeugd en een katastage voor de oudere judoka's in Oosterhout. Eerst volgende week de Arashi senioren BBQ.
